lørdag den 22. oktober 2011

En læseugle til læsevejlederen.


Denne sneugle er til Mie. Mie er læsevejleder på Toftehøjskolen i Storvorde og jeg lærte hende at kende, da vi læste til læsevejleder på det samme hold. Nu et par år efter har vi stadig lidt kontakt med hinanden og sidst vi sås, var hun så venlig at gøre mig opmærksom på "læseuglerne". "Læseuglerne" er læsestrategier til indskolingen - derfor synes jeg, denne ugle må passe perfekt til Mie, når hun skal undervise i læsestrategier med ugler, som skal hjælpe eleverne til at vælge den rigtige læsestrategi.
Jeg har fået stoffet af min mor, som har købt det på sin tur i USA. Hun har selvfølgelig købt masser af stof, og jeg spottede da også dette stof med uglerne ret hurtigt, da jeg skulle se alt det spændende stof, hun havde købt på turen til "patchworkland". Jeg har fået lov til at få et lille stykke mere, for i virkeligheden bør jeg jo også selv have en læseugle! Men det første eksemplar flyver til Hals, hvor Mie bor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar