fredag den 21. oktober 2011

Aktivitet i drivhuset.

Marie og jeg har været hjemme hos Bedste i et par dage og det fører næsten altid til en tur i genbrugsbutikker, Thise Mejeri eller andre gode steder. I går var vi på genbrugspladsen i Kåstrup, hvor der er to genbrugsbutikker - en med de fine ting og så en med de mindre fine/dyre ting. Men det er nu i afdelingen med de mindre fine/dyre ting, man finder de mest interessante ting....
Så med bagagerummet fyldt med gamle broderier og et smut forbi en gårdbutik, hvor vi købte vindruer og et græskar var vi klar til af gå i gang....
Broderierne skulle ofmonteres og Marie skulle udhule græskaren. Det foregik i drivhuset - der er dejlig varmt og masser af plads. Og sidst men ikke mindst, så gør det ikke så meget, hvis man sviner lidt.

Stakken af broderier, der skulle afmonteres. Dagen forinden havde vi afmonteret fem andre broderier, som min mor havde fundet til meget billige penge. Så heldige var vi ikke i går. Vi gav 200 kr for alle otte broderier, men det er vel egentlig også okay?
Bedste i sving med at afmontere. Nogle var meget
professionelt monteret, andre noget mere "hjemmegjort".
Sådan var det også med broderierne - nogle
var pænt syet/hæftet, andre ikke. Men hvis bare
forsiden er pæn, kan jeg godt bruge dem.

I dag er broderierne blevet vasket nænsomt i badekarret, så nu håber jeg på tørvejr resten af dagen. Og så skal jeg vist heller ikke have flere gamle broderier, før jeg har brugt nogle af dem, jeg har....

Der kommer flere blogindlæg fra dagene hjemme hos Bedste, bl.a. noget om ugler, bh´er, stoffer, ozonlamper og heste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar