onsdag den 29. februar 2012

Strik i 4. kl.

På fredag skal vi have gang i strikkepindene - endda på opfordring;-) Så jeg har brugt noget af vinterferien på at finde ud af, hvad der skulle strikkes, købe garn og stikkepinde - de har det nemlig med at forsvinde, strikke modeller, valke og færdiggøre dem.
http://www.emu.dk/, som er en portal for undervisere, fandt jeg noget, som jeg mente at kunne bruge: bælter, som skal valkes. Der er to modeller; en for dem som kan strikke og en for nybegynderne.
Det første bælte er til dem, der godt kan strikke - de skal lære at tage ud og ind samt lave knaphuller. Bæltet skal pyntes med knapper, ligesom knapperne også skal bruges til at lukke bæltet med. De to sidste er til nybegynderne, som jo "bare" skal lære at strikke. De skal monteres med et klikspænde - jeg fandt dog et gammelt spænde, som jeg bruger i første omgang, i min mors gemmer.
Jeg har valket bælterne ved 40 gr. Jeg vil dog valke det tyrkis og lilla bælte en gang til ved 60 gr, da jeg vil have at "strikrillerne" bliver mindre tydelige - desuden er de også for lange.
Sådan kom knappebæltet til at se ud - jeg har udelukkende brugt metalknapper. Der er lavet to knaphuller, så der er mulighed for at justere længden. Jeg glæder mig til på fredag, hvor vi skal i gang med at strikke. Jeg har inviteret elevernes farmor, mormor eller bedste med. Det plejer at være hyggeligt og så er det en god hjælp for mig i opstartsfasen, indtil alle kommer igang;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar