mandag den 6. februar 2012

Man lærer, så længe man lever....

Nu er mit første sykursus færdigt, og jeg har fået konstrueret/designet en kjole med raglanærmer - ganske vist med kyndig vejledning. I lørdags måtte jeg så betale ekstra lærepenge, da jeg forvekslede disse to begreber: at knibe og holde til.









Det er stoffet med mønsterpapiret, der er det rigtige. Det er ikke nemt at se, men hvis man ikke kniber i mønsteret, kommer halsudskæringen ikke til at ligge pænt ind mod halsen. Så fra nu af glemmer jeg ikke, at knibning gør man i mønsteret og at holde til, gør man i stoffet, når man syr ;-)
At jeg ikke havde styr på forskellen mellem at knibe og holde til, gjorde desværre, at jeg ikke har stof til den nederste kant. Øv, øv, øv. Men så kom jeg til at tænke på, at jeg jo havde købt stof med ugler i den samme kvalitet og med de samme farver. Så jeg tror løsningen bliver, at jeg bruger stoffet med uglerne til den brede kant forneden. Det kan jo godt være det, der giver kjolen "kant". Det bestemmer jeg da bare, at det gør!!!

3 kommentarer:

  1. God idé med ugle-kant - det bliver da super-sejt

    SvarSlet
  2. Den bliver go' ;o)

    Kender du bogen bæredygtigt design af Mette Jørgensen?
    Den skulle være et kæmpe hit og andet oplæg skulle være på gaden.
    Hendes bog er en bog med undervisningsideer, som er lavet af ting fra genbrugskassen.
    Så lige at hun også havde hæklet af plastikposer. Filosofien er "fra vugge til vugge".
    -Måske en ide ;o)
    God weekend
    Hanne

    SvarSlet
  3. Hendes blog hedder: Bæredygtigt design

    SvarSlet