fredag den 24. februar 2012

Sådan får man bugt med 550 slips.

Jeg er ofte blevet spurgt om, hvem Co er? Egentlig er der ikke nogen Co, men så alligevel. Mange af mine veninder og kollegaer er også kreative og opfindsomme mennesker, Marie har også vist talent udi det kreative, farmor sidder tit med noget håndarbejde i hænderne, men der er en, der falder ved siden af - altså på den gode måde - og det er min mor. Hun er bestemt en af Co´erne!! Nu skal I bare se, hvad hun har gang i.....
På væggen i min lillebrors gamle værelse hænger det meste af et patchworktæppe lavet af slips. Hun mangler lidt endnu, men regner med at bruge i omegnen af 550 slips. Ud af hvert slips kan hun få 4 - 7 "møllehjul", det kommer nemlig an på, hvor brede slipsene er. Hvert "møllehjul" er syet sammen af 12 små lapper - i hånden!! Imponerende!!


En æske fuld af små "patches" klar til at blive syet sammen til "møllehjul". Efterhånden har min mor lavet mange tæpper, det er ikke altid, hun har en aftager til dem. Men der er i hvert fald en, der gerne vil have dette slipsetæppe liggende på sofaen - og det er mig!




1 kommentar: