søndag den 7. august 2011

Kagedåse og den danske fuglefauna.

Et af lørdagens scoop er denne kagedåse. Jeg synes, den er et scoop, fordi jeg har to kaffedåser med samme motiv, og fordi den kun kostede en rund femmer!

Den stod helt for sig selv og i første omgang, havde jeg slet ikke set den. Så nu har jeg lært, at man skal huske både at kigge op og ned. De to kaffedåser har jeg haft i mange år. Jeg kan ikke huske, om jeg fik dem, da mine bedsteforældre flyttede fra landet og ind til byen i først i 80´erne eller om jeg arvede dem, da min bedstefar som den sidste af de to døde i 1991.

Når man løfter låget af kagedåsen, kan man endda se, hvilke fugle, der er afbilledet på dåsen. Så sig ikke, at man ikke kan lære noget af af spise småkager.

Jeg tror dog ikke, den komme til at fungere som kagedåse, men til opbevaring af knapper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar