søndag den 7. august 2011

Hele tre ting på en gang.....

I går var jeg sammen med min mor og Marie på den helt store loppemarkedstur i Vestsalling. Vi begyndte kl. 10 hos "Bussens venner". "Bussens venner" er en støtteforening for en plejehjemsbus og en gang om året afholdes der loppemarked for at samle  penge ind, så bussen kan holdes kørende. Her var rig mulighed for af gøre et scoop, men det kommer der mere om de nærmeste dage...

På vores rundtur var vi i Hindborg, en lille by i Salling ca. 8 km fra Skive, hvor der netop er åbnet et kræmmermarked. Egentlig var vi der bare for at tjekke det ud, men alligevel "kom jeg til" at købe en lille ugle. Men den har altså to praktiske funktioner, så det er jo nærmest noget, enhver husholdning bør have!
Den ene praktiske funktion er, at næbbet er en oplukker. Når jeg sådan tænker efter, er det vist egentlig ikke ret tit, jeg bruger en oplukker. For det meste er der skruelåg på eller også er drikke-varerne på dåse, men det behøver jeg jo ikke sige højt!

 Og vupti, så kommer den anden praktiske funktion frem. Jeg har godt nok en mere strømlinet proptrækker, men det behøver jeg jo heller ikke sige højt!

Og for det tredje, så er den jo pæn at se på og står allerede og pynter i stuen. Det sjoveste er jo finde de lidt "skæve" ugler, så jeg køber næsten aldrig nogle af dem, der er fremme i butikkerne. Til gengæld har jeg lidt sværere ved at stå for dem, der kan fåes i metermål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar