torsdag den 4. august 2011

De fede og den magre.


Her er hele baduljen af færdige ugler med maver. Jeg synes, de er blevet mangfoldige og farverige og ikke to er ens. Den stakkels magre ugle må vente med at blive fed og flyvefærdig. Jeg er gået tør for fyld, så en af dagene går turen til stof og stil for at købe fiberfyld. 

Jeg manglede bare en lille håndfuld fyld til denne lille magre ugle. Jeg synes, altså den skal have noget at stå imod med, så den kommer lige i venteposition.

Når jeg syr uglerne, er jeg rigtig glad for mine mange knapper. Med knapperne kan jeg ændre uglens udseende. At der ikke er to ugler, der er ens er også lidt nemmere at holde fast i, når jeg så nemt kan ændre på øjnene ved hjælp af knapper.

  De nederste fem ugler er i rigtig rækkefølge: den med de pæneste øjne, den med guldøjnene, den med de grønneste øjne, den med uglepupiller og den med de rødeste øjne. Jeg bruger også nogle gange båndene til at gøre dem forskellige.

PS: Kan ikke lade være med at vise det næste billede!! Min gode kollega Anne Mette har i løbet af sommeren sendt sin mor ud for at opstøve alverdens ting og sager og se så, hvad hun har fundet: 4,5 kg knapper - hvorfor finder jeg aldrig sådan en knappeskattekiste? Efter ferien kommer de til ære og værdighed på skolen, hvor vi skal bruge dem i valgfagstimerne. Og ja jeg har fået lidt af dem.....så jeg klager ikke ;-)

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar