fredag den 12. august 2011

Fødselsdag og gave.

Hip hip hurra. I går var det Frederikkes fødselsdag. Frederikke er en af mine faste læsere og desuden en kær kollega. Hun skulle selvfølgelig have en gave - en rigtig retro-en af slagsen. På lørdagens loppemarked havde jeg fundet denne 70´er dåse, der var endda småkagekrummer i den og den duftede stadig af vanilje.
Jeg forsøgte at finde ud af, præcis hvor gammel den er på blogs/hjemmesider med genbrug og antikviteter - det lykkedes dog ikke, men jeg fandt ud af, at der også findes "låg"/beskyttere, der matcher kagedåsen, til kogeplader. Kogeplader fra dengang der ikke fandtes keramiske komfurer. Hos mine forældre havde vi gas, indtil det keramiske komfur gjorde sit indtog, men jeg kan sagtens huske, at jeg har set disse "låg"/beskyttere.

Kagedåsen blev suppleret med et par blå hæklede armbånd med stof i retromønster. Stoffet er dog af ret ny dato, men jeg synes nu godt, at man kan kalde mønsteret for retro - måske også lidt på grund af farverne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar