mandag den 14. maj 2012

Søndagens gøremål.

Sådan en søndag, hvor solen skinnede, blev brugt udenfor i haven - her trængte!! Der blev fejet og brændt ukrudt af på terrassen, plantet løg, pottet vildfarne stiklinger, klippet ned og ryddet op. Tro mig - det var nødvendigt og jeg er ikke færdig endnu....
Stiklingerne er en dværgstorkenæb med hvide blomster og rødt løv. Min mor skal have dem med hjem, når hun kommer på fredag.

Jeg er ret pjattet med husløg - har den til at stå langs muren i gamle støbejernsgryder - og sjove sten. Stenen her er en såkaldt krabbebolle fundet i Grønningøre på østsiden af Salling. Normalt er krabbebollerne runde, og har fået deres navn, fordi man kan være heldig at finde krabbeforsteninger (eller andre forstenninger) i dem.
Nyudsprungne haveanemoner = forår. Hvis man niver blomsterne af, når de er afblomstret, kan man endda få dem til at blomstre lidt længere hen på sommeren.
Men man kan jo få brug for en pause fra havearbejdet.... I går var pausen en cykeltur med indbygget besøg hos http://www.garnudsalg.dk/ i Gug, som havde lagersalg. I gården havde Hanne fra http://www.tulipantomat.blogspot.com/ stillet et telt op, og med sig havde hun masser af flotte puder og tasker.
Jeg faldt for det mest fantastisk karryfarvede garn:
Nu er spørgsmålet så bare: hvad vil jeg bruge det til? Strikke? eller hækle?
Der er 20 masker i hver prøve; 20 masker på p nr 4, 20 masker på p nr 4,5 og 20 masker på hæklenål nr 4,5 - først 3 rækker fastmasker, dernæst 3 rækker stangmasker. Jeg hælder mest til hæklingen - har nemlig længe drømt om at hækle en jakke a la Odd  Molly. Jeg har fundet to mønstre på http://www.garnstudio.com/, som minder utrolig meget om den jakke, jeg tænker på. Det er sådan, at den jakke jeg vil hækle, hækles på hæklenål nr 8.... så nu er det frem med regnemaskinen og så sammenligne med et mønster, der passer til hæklenål nr 4,5. Men det kommer I sikkert til at høre nærmere om....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar