søndag den 27. maj 2012

København

I onsdags drog jeg sammen med min klasse og kollegaer til København på lejrtur. Vi havde en super tur med masser af sjove og minderige oplevelser. På nogle områder var det også en nostalgisk tur, da klassen bliver flyttet/nedlagt efter sommerferien og børn og voksne bliver spredt ud i næsten alle verdenshjørner. Derfor havde vi også fået lov til at give den max gas. Vi var bl.a. på kanalrundfart, strøgtur, Experimentarium, Rosenborg og Bakken.
Jeg har flest billeder fra turen med elever på og det går jo ikke her, men helt snydes skal I ikke, så her kommer et par udvalgte billeder fra København i højt solskin.
Her boede vi onsdag til fredag - i et af de orange huse på Nyhavn. Helt fantastisk - inde midt i København og alligevel kunne vi ikke høre musikken og den almindelig storbystøj inde i gården.
Udsigten fra Rundetårn er altid fantastisk. Da jeg kiggede billederne igennem opdagede jeg, at jeg havde ret mange billeder af Børsen og tårnet med de snoede dragehaler .....
Undervejs på kanalrundfarten sejlede vi forbi Kongeskibet. I følge guiden var Prins Henrik blevet sejlet fra borde tidligere på dagen.
På kanalrundfarten kom vi forbi mange af de seværdigheder og bygninger, børnene havde arbejdet med inden turen, og selvfølgelig også hende her; Den lille havfrue.
Og så lige Børsen en gang til. Jeg synes, det er et imponerende byggeri .....
Her er et lille udpluk af udsigten fra tagterrassen: Marmorkirken og igen Børsen .....

Når nu sådan nogle som os - nordjyder af den bedste slags - bevæger os til København - sker der jo også det, at vi ser mennesker, som vi normalt kun ser i fjernsynet. Jeg nævner i flæng: Joakim B, Troels Malling, Kjeld Nørgård, Bertel Haarder, Line Rafn, Franz Beckerlee, Sydney Lee og Amalie. Især drengene - altså eleverne - var glade for sidstnævnte og de fik da også lokket en autograf fra hende.
Nu håber jeg bare. at alle børn og voksne har fået sovet ud og nyder resten af pinsen og det gode vejr ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar