torsdag den 22. december 2011

Zpagetti - hvad er nu det for noget?

Lidt hækling, lidt strik, julgaveindkøb, bolchefremstilling, julefest. Det er noget af det, tiden er gået med de sidste par dage. Men nu er der dømt juleferie og jeg vil ikke lave ret meget, der har med mit arbejde at gøre. Så nu er der tid til at få noget af alt det påbegyndte "projekter" færdiggjort.
For år tilbage hæklede jeg både hjemme og på arbejde tæpper og  grydelapper/bordskånere af gamle dynebetræk - men hold da op, hvor det støvede, når de skulle rives i stykker. Men her kommer så løsningen på det: brug Zpagetti. Det er jerseyrester/affald fra tekstilindustrien og det støver ikke. Jeg havde set det hos HH-garn i Nørresundby allerede i sommers, men jeg skulle jo lige have en ide til, hvad det skulle bruges til. Ideen kom så i sidste uge: hæklede bordskåner med en lille "køkken-ugle". Jeg havde nemlig lovet, at donere et par gaver til amerikansk lotteri til julefesten på Hou Skole. 
Man kan få Zpagetti´en i alle mulige farver og også i flerfarvede udgaver. Jeg købte en tyrkis og en sort. Jeg hæklede først en sort bordskåner - den var jeg ikke helt tilfreds med. Heldigvis er der inspiration at hente på biblioteket.
2 stk gaver klar til aflevering på kontoret. Håber de gjorde lykke, der hvor de havnede. Inden de blev pakket, blev de presset, så de kunne ligge helt fladt på bordet. Jeg har stadig Zpagetti i overskud og har allerede en ide til, hvad de skal bruges til.

 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar