søndag den 25. december 2011

Aftenens sjoveste gave.

Aftenens sjoveste gave var uden tvivl: en gammel afdanket biblioteksbog med titlen "Elefanten, der fik en lang næse. Bogen er sådan en rigtig 70´er-bog med en historie kombineret med hækleopskrifter, så man selv kan hækle de dyr, der er i bogen.
Jeg fik den af min veninde Lene, og jeg har fundet et par favoritter, som jeg bare må hækle!! Godt fund!!
Torkild Abe med dyrepasserens nøgle. Dyrepasseren hedder iøvrigt Mumleberg og han har sovet over sig.
Skildpadden Skjold er det ældste og dermed også det klogeste dyr i ZOO. Ham bliver jeg vist nødt til at hækle. Måske som en gave - jeg kender i hvert fald en 10-årig pige, som er vild med skildpadder.
Bjørnen Brumme er ved at rengøre sin grotte. Han er klart en af farvoritterne.
Pygmæ-elefanten kommer helt fra Mambasa og har lært at trylle af en medicinmand. Han kan trylle snabler korte og lange og trylle børn i søvn. Er han ikke bare sød?
Nogle af dyrene er ret store, så måske er det ikke nok at dykke med i posen med restegarn. Min mor har heldigvis mange flere garnrester end mig, så hun har lovet at jeg godt må dykke ned i den.....

4 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå du er glad for bogen :-)
    Jeg hæklede selv aben viktor i ca 1975, da jeg var omkring 12 år gammel - og jeg har den endnu !! I min version hed han viktor.

    SvarSlet
  2. Nej, hvor sjovt. Jeg kan nemlig ikke se, hvor gammel bogen præcis er. Men det vil jo sige, at den i hvert fald er fra 60´erne.

    SvarSlet
  3. Jeg googlede lige bogen - den er udgivet i 1970 af Ulrichs garn - så blev vi så kloge :-)
    Jeg havde ikke bogen dengang - hæklede efter en kopi, som jeg ikke aner hvor jeg havde fået.

    SvarSlet
  4. Hej Anette ;o)
    Glædelig jule til dig og tak for din hilsen.
    Hvor er det en herlig bog. Billederne, teksten og historien. Hvor er den genial.
    Læg endelig bileder ud, hvis du får lavet nogle af dyrene.
    En skøøøn gave. Tydeligvis fra een der kender dig rigtig godt ;O))
    Kh. Hanne

    SvarSlet