onsdag den 27. juli 2011

Planen ændres.

Her gik jeg og glædede mig til fire dage, hvor jeg var alene hjemme  i dagstimerne, men men men.... Planen blev ændret, da de ringede fra spejderlejren i Mosbjerg - Marie havde kastet op to gange, så det var vist bedst, at hun kom hjem. Hun havde ellers sådan glædet sig, og havde pakket rygsækken i lørdags og næsten uden hjælp. Men nu er det heldigvis ikke så langt til Mosbjerg, så hvis hun bliver frisk igen, kan hun komme afsted igen og få de sidste to eller tre dage med. Nu må vi se....

Men inden jeg blev ringet efter, fik jeg syet lidt videre på uglerne, så de fleste er nu monterert med mave, næb og øjne.

Der blev lavet masser af ugleøjne. Størrelsen passede lige med bunden af en neglelakflaske - eller er denne lille flaske for lille til at blive kaldt en flaske? Er det en flakon? I følge nudansk ordbog er en flakon en lille elegant flaske, der er lavet af slebet glas eller porcelæn e. lign. Så er det vel heller ikke en flakon, når den nu ikke er slebet?


Små ugler med maver og nogle lidt mindre ugler uden mave. Til gengæld får de mindste vinger, når de bliver syet sammen. Og så skal jeg selvfølgelig i knapperne og finde pupiller!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar