lørdag den 30. juli 2011

Aarhus, arbejsdsløshed, margretheskåle og hjemkomst.

Som skrevet i torsdags gik turen til Aarhus, hvor det dog kun blev til 2,4 m stof, som skal bruges på sykursus til efteråret. Til gengæld stødte vi på Birte Juel Sandbjerg i Badstuevej. Hende havde vi også set på Påskeudstillingen på Dronninglund Slot. Hun laver de mest fantastiske tasker i skind, tjek hende ud på http://www.juelsandbjerg.dk/. Vi fik en god snak om Afrika, læder og skind og om det at må prioritere sin tid i forhold til udstillinger på div. kunsthåndværksmarkeder. 

Jo, så købte jeg jo også en pære til min symaskine, men det hjalp ikke, at skifte pæren, så i går gik jeg til Aalborg med symaskinen på bagagebæreren. Og hvad sker der så? Symaskineforretningen har ferielukket!! Heldigvis har symaskineforretningen en flink nabo (Kunst og ramme), hvor jeg måtte stille min symaskine, mens jeg ordnede et par ærinder. Ja, den kunne jo også stå der til næste uge, hvor symaskineforretningen ikke længere har ferielukket. Jo tak, så var jeg jo fri for at tage turen to gange, så nu er min symaskine "opmagasineret" hos Kunst og ramme og jeg føler mig næsten helt arbejdsløs.

Men arbejsløsheden kom nu ikke til at vare så længe for i By Frank - en butik som sælger smykker og genbrugsmøbler, som de sætter i stand, så jeg noget, som jeg synes, var en sjov ide. Så jeg slog lige et smut i Danmission i Niels Ebbesens Gade og fik købt ind.
Nu er der så sket det i de hektiske morgentimer, at billedredaktøren er kommet til at trykke på de forkerte knapper - i hvert fald er billederne pist væk og der måtte tages nye. Derfor er det kun billeder af det færdige resultat.
Ved ikke, om man kan kalde disse små skåle for margrethe-skåle? Selv kan jeg bedst lide den røde, da der udelukkende er brugt frimærker med dronningens portræt. Hun findes i alle aldre og i alle prisklasser - 0,90 kr - 4,75 kr. Der var knap så mange blå frimærker og endnu færre grønne, så der måtte jeg supplere med andre frimærker i de respektive farver. 



Nu er spørgsmålet så bare: "Hvor skal de pynte?" Foreløbig tror jeg, de kommer til at pynte i det læse- og hyggerum, jeg er i gang med at lave på skolen. Der kan jo være læseguf deri!

I formiddags var vi i Mosbjerg gor at hente pigerne, den ene = den store er faldet i søvn og den anden = den midste sidder og sortere frimærker, for hun vil også lave decoupage..


Sådan ser terrassen ud, når rygsækkene er tømte efter sammenlagt tolv dages spejderlejr. Og så skal fotografen vist lære noget om sollys!! Men det kan jo også bare være et bevis på, at det ikke har regnet hele sommeren ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar