fredag den 8. juli 2011

Klar til regnvejr!


Mit sommer-hækle-strikke-projekt.
Så kan regnvejret bare komme an. Jeg er klar med hæklenål og nyindkøbt garn. For en uge eller to siden dukkede opskriften på en tunika op igen efter at have været lagt af vejen i bunken: "ting jeg godt kunne tænke mig at lave". De hæklede oldemorfirkanter skal syes/hækles sammen til bærestykket på tunikaen. Den nederste del skal strikkes på rundpind nr 4.5, så når først bærestykket er hæklet, kommer det til at gå stærkt!!
Seks forskellige firkanter skal danne bærestykket.
I en af mine "hæklebibler" fra 1981 (Hækling - Håndarbejde let at lave af Aase Westphal) kaldes oldemorfirkanterne for en amerikansk kvadrat. Jeg har også hørt dem blive kaldt bedstemorfirkanter. Kommer til at tænke på det gamle ordsprog: kært barn har mange navne....
"Hæklebibler" fra 1973 og 1981.


Der findes mange forskellige firkanter, bl.a. denne
"begoniekvadrat" - det må lige være noget for havefolket.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar