torsdag den 26. december 2013

Cowboypuder.

Jeg er i gang med en pude, som nok kommer til at lave lidt lang tid at lave.....
Den flettes af linningerne fra de cowboybukser, jeg bruger til grydelapper, forklæder mm. Jeg er lidt spændt på, om det kan lade sig gøre at sy den sammenpå maskinen - der er jo mange lag, og jeg er i tvivl om symaskinen kan klare det.
Jeg mangler mange linninger, før jeg synes, den har den rigtige størrelse.
Jeg fik syet dette betræk i formiddags. Det er en demonstrationsmodel til håndarbejdstimerne og det kreative værksted. 
Inden jeg kom så langt, så det sådan ud:
Monteringspuden er fra Ikea og en gave fra en af mine elever - Trine - på det kreative værksted.
Hun må jo kende sine lærere godt ;-) jeg var dog ikke den eneste, der fik en pude. Dansklæreren fik en pude med en sætning, hvor der var sat X under grundleddet og O under udsagnsleddet, matematiklæreren fik en ligning, Anne Mette - min makker på det kreative værksted - fik en med sakse, pensler, knapper og andet godt  og trivselspersonen fik også en med vise ord. 
Jeg har masser af cowboystof, så jeg vil lave en par ekstra betræk til inspiration til undervisningen efter nytår. I skal nok få dem af se, efterhånden som de bliver færdige.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar