mandag den 22. juli 2013

Spøttrup Borg - turforslag.

Hvis I trænger til en tur ud I sommerlandet, er der Bispens Marked med masser af middelalderstemning på Spøttrup Borg i denne uge. I kan se programmet ved at klikke på linket til borgen: www.spottrupborg.dk
Her er en video fra sidste års marked:
Min opfordring til at tage til Spøttrup Borg, skyldes selvfølgelig, at jeg er vokset op i Rødding/Spøttrup. Jeg har fodret "borgænder" masser af gange. ("borgænder" = gråænder), jeg har været taget til fange på borgen som en del af en levendegørelse, jeg har lavet opgaver i skolen om Spøttrups studehandler Nis Nissen, optaget en spøgelseshistorie på video, da jeg gik i 10. kl., været til koncert og udstillinger, gået tur i urtehaven og set hvordan naturen har ændret sig omkring borgen, da man slukkede for pumperne og Spøttrup Sø derved blev gendannet. Der er det særlige ved Spøttrup Borg, at der er to volde omkring den.
      Så jeg håber, I har fået lyst til at besøge Danmarks bedst bevarede middelalderborg;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar