onsdag den 10. juli 2013

Smuk men samtidig uudholdelig natur.

Cyklerne var pakket og Marie og jeg var klar til årets cykelferie sammen med Ida, Nanna og Bodil. Vi mødtes ved Limfjordsbroen i mandags kl. 9.00. Endestationen er en shelterplads ved Halkær Å - sådan cirka 35 km hjemmefra (måske har vi rundet lidt op?)
Første stop er Klitgård, hvor vi får væskedepotterne tanket op, samt nyder udsigten ud over fjorden.
Så ankommer vi til Nibe, hvor vi - dvs. Ida og Marie - bader. Senere skal vi lige afprøve nogle motionsredskaber, som er opstillet ved lystbådehavnen. Vi kan slet ikke få motion nok ;-)




Efter en velfortjent is cykler vi videre langs fjorden og omkring kaffetid ankommer vi til Halkær, som jo blandt andet er kendt for sin kro, men også for den smukke natur omkring åen.
Her slår vi lejr, og mens tøserne hviler sig oven på cykelturen, går Bodil og jeg en tur over til Halkær Mølle - desværre uden kamera :-( 
Indtil videre har naturen været smuk, men nu bliver den pludselig uudholdelig, for jeg bliver ramt af en "pollensky".Vi overvejer, om jeg skal hentes og så kan Bodil og pigerne overnatte og cykle hjem dagen efter, men det synes især Marie, er en dårlig ide. Og det går også nogenlunde, hvis jeg bare ligger i læ inde i et af shelterne med øjendråber, næsespray mm indenfor rækkevidde. Så jeg bliver og håber på det bedste!

Aftensmad på trangia! En mega god opskrift med kylling, abrikos, hvidløg og rød peber, som jeg fandt ved at google "mad på trangia". Hertil serveres bulgur, som blev holdt varm i soveposen.
 Tirsdag begynder godt, men der har også været køligt og masser af dug på græsset. Men efterhånden som duggen forsvinder, begynder jeg at nyse og øjnene løber i vand, så vi beslutter at cykle hjem. Øv med øv på, men der er ikke noget at gøre.....når man sådan er ramt af pollen bliver man også sådan lidt "adfærdsvanskelig". Heldigvis er der medvind på cykelstierne og hjemme i Nørresundby stiller jeg cyklen og skynder mig i bad, så nu ligger jeg og sunder mig og håber, at mine medcyklister er med på at prøve igen til næste år ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar