søndag den 14. juli 2013

Bogreol/sofabord af kabeltromle.

Tidligt i foråret havde jeg tiltusket mig en kabeltromle, for jeg havde set noget, som jeg bare skulle prøve selv. Jeg havde nemlig set en bogreol/sofabord lavet af en kabetromle hos www.tinadalboge.dk.
Billederne her under viser en del af processen:

 Der fjernes klistermærker, pudses og vaskes. Hullerne får en tur med en raspel, for de noget flossede.
Her er der målt ud til huller, hvor der skal en rundstok igennem. Rundstokkene skal fungere bogstøtter hele vejen rundt. Jeg har markeret til 8 rundstokke.
Her tjekkes, hvor hjulene skal være. Det gjaldt om at holde sig fri for hæfteklammerne, som jo holder tromlen sammen.
Jeg har boret hul hele vejen igennem i den nederste plade, i den øverste plade, har jeg boret ca 1 cm ned. På den måde kan rundstokkene næsten sidde fast af sig selv. De får dog også en klat trælim og en skrue ;-)

Her er jeg færdig med at save og skrue. Nu skal den males - dvs. jeg tror jeg ludbehandler den, for så kan jeg bibeholde de sorte tryk, der er på den. Den må nemlig gerne stadig se lidt rå ud. Og så tror jeg, jeg går på jagt i genbrugsen efter en glasplade, som kan lægges ovenpå. Den er nemlig lidt ujævn og det regner jeg med at kunne udligne med en glasplade.
Det var lidt om, hvad jeg har brugt min søndag på. Jeg synes, der er vildt sjovt, og kan jeg skaffe en kabeltromle mere, ja så kan det jo være, jeg laver en mere? 








1 kommentar:

  1. Spændende projekt !! Held og lykke på kabel-tromle-jagten.

    SvarSlet