mandag den 28. januar 2013

Nyt sofabord.

Vi (måske mest mig) har fået "nyt" sofabord. Det er min fars svendestykke, som nu har fundet vej til Nørresundby. Det har stået på loftet hjemme ved min mor i mange mange år. Jeg har haft vældige planer for bordet; nemlig, at der skulle nedfældes hollandske kakler i det, men men.....
Hvordan var det lige, det skulle gøres?
Kunne det overhovedet blive pænt?
Der var jo ikke plads til fejltrin, så efter af have rådført mig hos forskellige "træmænd", bl.a. min mors brødre, min fars bror, pedellen på skolen, min tante som bare kan lide ting med en historie, har jeg besluttet, at det bare skal have lov til at stå, som det i første gang var tiltænkt. 
Men først skulle det gøres rent!


Jeg havde nogle nano-svampe, som skulle afprøves. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er bedre en sæbespåner, varmt vand og en skuresvamp. Men rent blev det da. Og nu står det på sin plads ved sofaerne. Udover at det er min far, der har lavet det, kan jeg godt lide, at det har en hylde. Så nu er det blevet lidt nemmere at rydde bordet..... 
Sofabord anno 1963 - endda bestået med ros ;-) og nu med en lille smule patina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar