søndag den 21. oktober 2012

Hvad efterårsferien bød på....

Udover jeg har fået indhentet nogle af de arbejdsrelaterede hængepartier, nåede jeg også næsten alle de andre ting, jeg håbede på at få tid til....
Jeg fik
  • syet barselsgave til Frederikke - det var Babuskadukkerne.
  • syet lidt mere på den lilla kjole - jeg skal have lidt hjælp til at få rettet ærmerne til.
  • købt stof til en ny kjole i City-stoffer i Århus. Den glæder jeg mig til at komme i gang med.
  • besøgt min mor sammen med Marie og hygget med niecerne.
  • begyndt på det lille broderi fra fru zippe.
Jeg nåede altså ikke at sy taske til Carl Eriks 3. barnebarn. Men jeg har lovet ham, at hun kan få den, når hun fylder 1 år. Jeg har lidt lidt at løbe på endnu.....
Broderiet med oldemorfirkanterne skal indfældes i en pude, når det er færdigt. Det skal blive til en fødselsdagsgave. Jeg kan af gode grunde ikke afsløre til hvem...
Så fik jeg fragtet en aflagt skoletavle - eller i hvert fald et stykke af en tavle - til Rødding. Tavlerne er nemlig blevet udskriftet med smart-boards på mit arbejde. Det er meningen, at tavlen skal videre til min lillebror i Karstoft, hvor den forhåbentlig bliver til stor fornøjelse for hans piger. Indtil videre kan man få lov til at tegne og skrive på den hjemme ved Bedste.
En tur rundt i min mors have resulterede i disse billeder:
Græskarhoveder lavet af kusinerne Liv, Cecilie og Marie. Vist med hjælp fra både Bedste, hammer og mejsel.
En vinbjergsnegl.
Frøer og andet godt sat til overvintring i drivhuset.
Et par utætte gummistøvler blev til urtepotter. Og Liv fik nye gule gummistøvler ;-)

1 kommentar:

  1. Hvilken produktiv og herlig efterårsferie du har haft ;o)
    -herligt at se med.
    Knus

    SvarSlet