søndag den 14. oktober 2012

Blandet saft ll.

I juni, hvor hylden blomstrer, plejer jeg at lave hyldeblomstsaft. Ofte sendes der en flaske ned i nr. 26, for der bor Mathias. Han har nemlig engang udtalt sig meget rosende om min hyldeblomstsaft.
Så da jeg havde fødselsdag i sommers, fik jeg to flasker, som jeg kunne bruge til hyldeblomstsaft. Bemærk venligst den nederste linje på den grønne etiket ;-) I går var det som sagt blandet saft, der var på programmet, men jeg er sikker på, at flaskerne er tomme til juni næste år, så der kan komme hyldeblomstsaft i dem. Og så skal Mathias selvfølgelig have en flaske! 
Udover disse fire flasker, kom der også tre liter i fryseren ligesom Katrine (Maries veninde) også fik en flaske med sig hjem. Vi har prøvesmagt og smagen faldt i god jord. Nu sidder jeg og overvejer, om jeg skal prøve at lave hyldebærsaft. Jeg ved jo, hvor jeg kan finde hyldebær, nemlig langs en cykelsti, hvor der ikke er trafikos.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar