torsdag den 1. september 2011

Hvad skal vi lave næste gang?

"Hvad skal vi lave næste gang?" Det spørgsmål får jeg tit som håndarbejdslærer. Så det gælder om, at have noget parat, som kan fungere som demonstrationsmodel. Derfor lavede jeg denne lille taske af filt og knapper.
Inspirationen fandt jeg i Bente Lavsens bog "Vild med varme tasker". Denne taske skulle godt nok ikke strikkes og valkes først, men bare klippes ud af noget tykt filt, jeg/skolen har fået foræret. Jeg synes, tasken har en fin facon.

Marie ville gerne holde mig med selskab, så der blev klippet to stk. Jeg klippede dem med takke-saksen, men det var ret sejt, da filten er tyk.

Taskerne skulle selvfølgelig pyntes med knapper! Disse er i en lidt sart farveskala, men de passer fint til den råhvide filt. Knapperne har skolen fået foræret, så kan vi fråse, helt uden at tænke på økonomien. Dejligt ;-)

 Maries er endnu ikke færdig, men hun har jo også en anden sengetid end mig. Min blev syet færdig og der blev lavet en trense, så den kunne lukkes. Det er nemt at sy gennem den tykke filt, man skal
bare have en spids nål. Den er syet sammen med risting, så det kan næsten ikke være nemmere.
Det er vist en "tøsetaske", så en af weekendens opgaver, må være at lave en taske, som er lidt mere drengevenlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar