søndag den 27. oktober 2013

Fluesvampe, volumen V

De sidste fluesvampe er nu lavet. Jeg har nu 5 forskellige slags, som skal bruges som demonstrationsmodeller til juleklippedagen: nogle lavet af korkpropper, andre emballagen fra drikkeyouhurt samt vatkugler og krympeplast. I går aftens blev fluesvampe lavet af hamaperler samt syede fluesvampe færdige.


Nedenunder kan du se fluesvampe syet af filt. De er syet sammen med knaphulssting og de hvide prikker er knapper fra knappe-skattekisten, jeg fik forleden.


Som I måske kan ane, har jeg brugt to forskellige snore/tråde til at sy dem sammen med. Til den første, jeg syede (den til højre), brugte jeg en bomuldsgarn, som jeg delte. Den blev hurtig slidt, så til nummer to, fandt en jeg kraftig sytråd. Den er til gengæld ikke så tydelig, men meget nemmere at sy med, og det er ikke uvæsentlig, når det skal bruges i skoleregi ;-) Jeg er glad for at have 5 mulige fluesvampe til juleklippedagen, men finder jeg en - eller flere - som kan bruges, så kommer de ned i kassen med demo-modellerne!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar