mandag den 24. juni 2013

Gummilampe.

Nu hvor der er så fint ryddet op på førstesalen, har denne gummilampe fået en plads ude på reposen.
Den er lavet af eger fra et cykelhjul, som bliver holdt sammen af ringe fra en cykelslange. Bunden er en rund træplade, som er bejset sort. Der er dernæst boret huller langs kanten, hvorefter egerne er sat igennem hullerne. Jeg har set ideen i Britt Jørgensens bog: Gummi - tasker, kurve og krukker. Jeg har også lavet lampen sammen med skoleklasser. Her er udfordringen mest at finde cykelhjul nok, for der går lidt flere eger til, end der er i et hjul. Jeg erfarede, at det er bedst at bruge hjul fra børnecykler. Egerne afgør jo, hvor høj lampen bliver, og efterhånden som man sætter cykelslangeringe på, har omkredsen en tendens til at blive mindre.
Jeg har andre gummilamper, men kig forbi en anden dag, så dukker de op. Snart - lover jeg ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar