søndag den 31. marts 2013

Påskens kreative "udfoldelser"

Påskens kreative udfoldelser - ja det lyder måske lidt stort, men for mig er det stort at have tid til at gøre nogle af mine igangværende projekter færdige - at have tid til at sidde et par timer ved symaskinen, strikke eller hvad man nu lyster. Selvfølgelig bliver der også besøgt venner og familie, ligesom vi også har haft gæster, og i dag skinner solen fra en skyfri himmel så mon ikke den står på en tur ud i det blå lidt senere på dagen?
Nå, men tilbage til start! Jeg syede en nederdel til Sarah af det sidste stykke sorte stof ;-)
I går blev jeg så færdig med sweateren med det islandske mønster. Skønt! Måske skal den med ud at promenere i dag, jeg kan jo altid gå en tur forbi Elin, af hvem jeg arvede det grå garn ;-) Jeg synes, den er dejlig varm, og at den grønne bort frisker op. Måske var det ikke nødvendig med borten, men jeg var ikke sikker på, at der var nok af det grå garn. Det tror jeg nu nok, der var, når jeg nu her bagefter kigger på garnresterne - men jeg var for doven til at tage chancen, så nu har jeg en sweater med et personligt twist!

Nu gælder det en taske til en lille pige i Viborg. Hun skal havde den af sin farfar (min tidligere kollega Carl Erik) - og nu er hun vist ved at være så stor, at hun kan lege fin dame og gå rundt med en taske under armen. Inspirationen kommer herfra:

Jeg håber, jeg får den syet færdig i påsken. Min udgave ser foreløbig sådan ud:



Uglen har jeg lånt af Marie, den hænger nemlig på skoletasken, men jeg skulle lige se, om den passede til hullet. Det gør den vist....













Ingen kommentarer:

Send en kommentar