torsdag den 23. maj 2013

Gummi.

Lang tid før jeg oprettede min blog, stødte jeg på Britt Jørgensens bøger om gummi.
Da jeg begyndte med at arbejde med gummi, fik jeg en aftale med maskinstationen i Hjallerup, hvor jeg fik lov til at hente traktorslanger ;-) Nu er lageret ved at være tømt, så måske bliver jeg nødt til at lave en ny aftale.
Jeg har lavet gaver, skåle og lanterner. Jeg har lavet ting til mig selv og ting sammen med eleverne i håndarbejde. Sidste fredag lavede vi disse skåle.

Eleverne skulle konstruere en firkant eller en cirkel og bagefter tegne diagonalerne op, således at der kunne klippes op mod midten. Se; det er matematik og håndarbejde i skøn forening. Jeg har syet mine skåle sammen med en vokset hørtråd og knapper. Det var der også nogle af eleverne, det gjorde. Den nemme udgave, er at lave et hul med hultangen og så samle skålen med paperbinders.
På tidligere hold har jeg bl.a. lavet denne lille skål til blyanter. Som I kan se, bruger jeg den mest til sakse... Og hvem andre end Gummi Tarzan kan pynte sådan en skål?
Jeg vender snart tilbage med flere ting lavet af gummi!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar