tirsdag den 7. august 2012

Fra gammel sweat-shirt til grimrik.

Jeg fik ved en fejl en sæk brugt drengetøj foræret - den glade giver troede, der var cowboybukser i sækken - jeg sorterede alle sweat-shirts og t-thirts fra, for de kunne bruges til at lave grimrikker med i den nye 4. klasse, som jeg skal have til håndarbejde.
Jeg er meget inspireret af Mette Jørgensens bog Bæredygtigt design. Hun har også denne blog www.re-de-sign.blogspot.com, hvor hun skriver om bæredygtigt design og genbrug.
Jeg har lavet en demonstrationsmodel, og hvis jeg kan finde en mere piget sweat-shirt, laver jeg en mere. Se her, hvordan det gik for sig og hvad det endte med:
En delbar lynlås blev til mund, 4 knapper blev til øjne med pupil og så skulle han/hun jo også have nogle skarpe tænder, så han/hun kom til at se rigtig frugtindgydende ud! Til tænderne brugte jeg ruskind - det trævler nemlig ikke. (Beklager, men nu sker, der noget med farverne. Jeg ved bare ikke hvad.)
Så var det bare om at sy mund, tænder og øjne fast. Grimrikken fik også arme, de er klippet ud, syet og stoppet ud med fiberfyld og bliver så syet fast, samtidig med, at grimrikken bliver syet sammen.
Det kan godt være, at den i Mettes bog bliver kaldt en grimrik, men jeg synes nu alligevel, han/hun ser ret sød ud. Der er også allerede lagt billet ind på den, når den er færdig med at være demonstrationsmodel ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar