søndag den 25. juni 2017

Strikkeklubben skal lære at hækle ;-)

En af mine veninder, Bettina, i strikkeklubben vil gerne lære at hækle granny stribes. Sanne blev vist også inspireret, så næste gang, vi mødes, er det måske omkring hækletøjet. (Sådan i parentes bemærket, er det nemlig sjældent strikketøjet bliver luftet i vores strikkeklub) Jeg har lovet at hjælpe og vejlede. Derfor har jeg nu selv købt garn til et tæppe - silkwool fra Garnudsalg.
Tæpet består af luftmasker, fastmasker og stangmasker. Jeg har købt garn i 6 forskellige farver - den mørkeste blå skal være en gennemgående farve. Rækkefølgen på striberne udtænkes undervejs.
Jeg er kommet godt i gang, og tænker at det det bliver et ferieprojekt.....
Efterhånden som jeg får hæklet, synes jeg at kunne mærke, at det bliver et ret lækkert og luftigt tæppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar