onsdag den 13. juli 2016

Fødselsdagsoverraskelser ;-)

I tirsdags drog Nanna, Ida, Bodil, Marie og jeg afsted på vores årlige cykeltur. Det var femte gang, så man kan vel nærmest sige, at det var en jubilæumstur. Vi cyklede til Hammer Bakker, hvor der er en fin shelterplads - det var også der, vi cyklede til på vores allerførste tur for fem år siden.
At få sat dato på vores tøsetur var en lidt sværere udfordring, end det plejer at være: der var både en ferie til Korfu og en til London, pigerne skulle til fest med overnatning, en spejdertur mm at tage hensyn til. Af alle disse grunde blev turen datosat til d. 12. - 13. juli med en enkelt overnatning. Sagt i sjov forlangte jeg morgenmad på sengen d. 13. da det er min fødselsdag.....
Vi laver altid mad på trangiakøkkenet, når vi er på tur. I år fik vi en to-retters menu: whiskygryde med ris og svampesaute samt frugttærte med friskplukkede blåbær og flødeskum. Bodil og jeg fandt kantareller, mens pigerne blev sendt afsted efter blåbær. Så vi kunne krybe mætte i soveposerne.
Faktisk kan man godt få rundstykker på sengen, selvom man befinder sig midt ude i skoven. For helt uden at jeg havde fattet mistanke, havde Bodil allieret sig med sin mand, Hans. Han kom nemlig med rundstykker, kaffe, the, ost og marmelade og fødselsdagsflag og så var festen jo ligesom i gang ;-)
Det kan man da kun blive glad i låget af. Og se, solen skinner fra en skyfri himmel.
De ser godt nok lidt trætte ud.....men det er jo også først på dagen. Så tak til min skønne veninde Bodil (og Hans) for den dejlige overraskelse!

Vel hjemme igen på egen matrikkel finder jeg denne buket:
Endnu en skøn veninde.....hun har nu kaffe (eller noget stærkere til gode).....med sådan en herlig start på dagen er det jo ingen sag at blive et år ældre!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar