lørdag den 7. maj 2016

Om at lave ingenting.....

Det der med at lave ingenting er svært, når det er på ordre fra lægen......det er noget helt andet, når man er doven og selv vælger ikke at lave noget.
Siden sidste fredag har jeg haft betændelse i min venstre albue. Jeg tror tit, at dårligdomme går over af sig selv, men i mandags blev jeg alligevel lidt bekymret og tog til lægen, som ordinerede penicillin-kur og ro til albuen. Så ikke noget havearbejde, strikketøj, alvorlig rengøring og vinduesvaskning mm. Men jeg kan dog tage billeder, så her kommer lidt foto fra arbejde, lopperundtur og "bylivet".
5. kl. har travlt med at upcycle bordlamper. Der bliver brugt, plastikfigurer - soldater og dyr, legetøjsbiler, spraymaling og tavlemaling. Det bliver spændende at se de færdige lamper.
I fredags var jeg på lopperundtur. Jeg leder efter et spisestel med minimum 8 dybe og 8 flade tallerkner med noget blåt.....jeg har ledt i et stykke tid, men det er altså endnu ikke lykkedes. Jeg leder stadig efter knivbukke, en lidt større bordlampe fra Sølyst i blå keramik samt vaser fra Sølyst. Det blå keramik fra Sølyst er pt svært at finde, men mon ikke det dukker op på sommerens loppe- og garagemarkeder. Og så skal jeg jo altid lige tjekke, om der findes en kagedåse eller cigaræske med knapper....og det gør der de fleste steder. Så med mig hjem kom denne håndfuld knapper købt for en 5'er ;-)
Vi synes jo, at vi bor inde midt i byen. Alligevel ser vi nogle gange dyr, som hører hjemme et andet sted. Forleden aften sad disse 4 fyre udenfor på fortovet:
300 meter  fra vores hoveddør ned mod havnen er der en grønt område med en cykelsti: "Syrestien" - der går 3 rådyr. Jeg har set dem nogle gange nu, men kameraet/telefonen har ikke været med, så derfor har jeg ikke noget foto af dem. Men jeg synes altså de ville have det bedre længere væk fra byens støj, hunde, cyklister, biler og musik......jeg håber, jeg får skudt med med mit kamera en dag.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar