søndag den 7. juni 2015

Noget om aflagte jeans.....

Som jeg lovede i går, kommer her noget om, hvordan jeg tynder ud i de aflagte cowboybukser. Næsten alle - og det er mange - har jeg fået foræret af familie, venner, kollegaer eller forældre til skolebørn ;-). Vi har også selv selv bidraget med udtjente cowbobukser - især Henrik. 
Der må gøres noget! De fylder to affaldssække.....så forleden sorterede jeg endnu engang i bukserne. Nogle kommer til genbrug - det er især dem i de små størrelser. Et af mine krav til bukserne er, at de skal have pæne baglommer i en passende størrelse. De kan nemlig bruges til grydlapper. Andre er der lige nogle, der skal prøve.....der er rigtig mange bukser, som egentlig er for gode til at ende som grydelapper og genbrugsprojekter. Derfor skal de lige omkring en veninde. Men ellers indgår de i projekt JAKKE, nemlig denne her:
Jeg har klippet masser af baglommer ud til grydeapper, linninger til endnu en puf, mens benene er klippet i strimler i 12 cm´s bredde. De skal så syes sammen på samme måde, som jeg syede cowboytasken til Rikke og tæppet under sofabordet. Planen er, at jeg tegner mønsteret op og der udfra   laver mine stofstykker. Det kommer nok til at tage lidt tid endnu ;-) men det bliver spændende.....og prisen er mange arbejdstimer, en lynlås og foerstof. Men det er jo det fede ved at genbruge - du får noget unikt til få penge!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar