lørdag den 6. juni 2015

Knapper - der er altid plads til flere.....

De sidste par uger har jeg intensiveret jagten på knapper, og det har givet pote. Jeg har fundet masser af flotte og særlige knapper. De er alle købt i genbrugsbutikker eller på loppemarkeder. Hvis I vil se dem, så kig med! Disse billeder viser ca halvdelen af mine fund......
Blå knap med "Ole Lukøje".
Sorte knapper - Made i Austria. Tror de er lavet af glas. Den oprindelige pris var 7 øre pr stk. Det vidner vist lidt om, at de har en del år på bagen. Tænk at finde et helt ark med ens knapper.....heldige mig.
De blå knapper - i en skøn forvirring.
De sorte knapper - her også både store og små.
Her er nogle af de sorte, som jeg synes er ekstra flotte.
Nogle mindre sorte knapper, som udmærker sig ved mønsteret.
Læderknapper - både ægte og "look alike".
Der er også en dynge røde knapper.
Og grønne.....
Her er nogle grønne, som jeg synes har et særlig flot mønster. Er du enig?
Jeg går tit udenom de brune, nok fordi jeg synes, farven er kedelig. MEN hvis man nu kan se bort fra farven, så har de også nogle flotte mønstre.
Så er der perlemorsknapperne - dem kigger jeg altid efter.....
Her er vi vist i den feminine afdeling.....
En dynge med næsten hvide knapper.
Jeg kigger også altid efter knapper med "fiskeøje".
Sidst men ikke mindst - fem meget små knapper samt en lidt større. De er lavet er porcelæn. Nu tror I måske, at jeg kun leder efter knapper, men jeg har dog fået syet et par sorte bukser til Marie og klippet ud til et par shorts. Ligeledes har jeg en plan med alle mine aflagte jeans. Det kommer I snart til se høre/se nærmere til - det lover jeg ;-)

















1 kommentar:

  1. Sikke nogle flotte knapper ... jeg ville ønske jeg havde nogle af dem ... jeg mangler lige præcis en fiskeøjeknap i lys rosa str. 10 mm ...

    SvarSlet