søndag den 28. december 2014

Fjernsynsstrik.

Jeg har gang i et større strikkeprojekt - nemlig et tæppe. Garnet er en italiensk tweed købt hos www.garnudsalg.dk for temmelig lang tid siden.....
Der har været flere forsøg på at komme i gang med noget, men jeg fandt bare aldrig det helt rigtige. Jeg havde heller ingen plan, da jer købte garnet. Jeg synes bare, det var flot....
Men nu er jeg gået i gang med et tæppe. Mønsteret er så nemt, at jeg kan se fjernsyn samtidig med....langs kanterne for neden og for oven er 8 p med ret, langs siderne er der 8 ret masker. På den måde bliver der en "ramme" hele vejen rundt om tæppet. Mønsteret fremkommer ved at strikke:
1. p: ret.
2. p: 1 ret, 1 vrang, gentag pinden ud
Gentag disse 2 pinde.
Man kan jo selv bestemme, hvor stort tæppet skal være. Jeg strikker på p nr 4 og har slået 339 masker op. Mit tæppe bliver ret stort.....og så har jeg vist strikketøj i et stykke tid ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar