mandag den 15. april 2013

Noget om knapper.....

Jeg har lånt en fantastisk bog - en bog om knapper. Måske er den så fantastisk, at jeg bliver nødt til at købe den ;-) Bogen viser mere end 2500 knapper og det er vist kun en lille del af forfatterens knappebeholdning.....
Bogen fik mig til at rode i mine knapper. Jeg begyndte endda at se på mine knapper på en lidt anden måde. Det er jo det, der bl.a. er så fantastisk ved knapper! Der dukker hele tiden nye farver, former, materialer, størrelser og kanter op. Se med, hvis du har lyst ;-)
Her er en af siderne med blomsterknapper. Som I kan se, har jeg en magen til, nemlig den lyseblå. Nedenunder kan I se et lille udvalg af mine blomsterknapper.
Jeg opbevarer mine knapper i henkogningsglas, gamle kaffe- og kagedåser, skuffer og små æsker. De er delt op i forskellige kategorier: de blå, de grønne, de lilla, de hvide, de røde, de sorte, de store, de særlige, metalknapper, perlemorsknapper og endelig en rodekasse.
Et lille udvalg af bogens blå knapper.
Et lille udvalg af mine grønne knapper.

 Marmorknapper - først fra "At se - en knap", dernæst mine. Hvis man kan snakke om yndlingsknapper, tror jeg, at marmorknapperne er mine.....Jeg synes dog også, at knapperne på billedet nedenunder er noget særligt ;-)

Fire ret store knapper med fine kanter.
Knapper, som enten har en sjov overflade eller flot kant.
Disse to er de største i samlingen.

Jeg ved godt, jeg har mange knapper, men da min tante forleden skrev til mig, om jeg var interesset i at få nogle knapper, hun havde fundet, da hun ryddede op i sin mors syæske, besindede jeg mig ikke et sekund, men sagde pænt ja tak. 
De fleste at mine knapper har jeg fået foræret, købt billigt i genbrugsbutikker eller loppemarkeder. Der er dog et sted, hvor jeg nemt kan fristes til at købe nogle lidt dyrere knapper (som dog stadig er billige) og det er i Den gamle Købmandsgård på Egholm. Der findes nemlig et kæmpe udvalg af knapper købt på loppemarkeder i Istanbul.
Knapper er min fascination. Hvad er din?








1 kommentar:

  1. En bog om knapper.
    Tænk sig ;o)
    Hvis ikke du skal eje den, hvem skal så ?
    - den står vel allerede på ønskesedlen
    ;o)

    SvarSlet