lørdag den 29. september 2012

Hvad er det nu lige med de knapper?

I går i håndarbejde sket der noget forunderligt.....
Der var helt stille - i meget lang tid.....
Kassen med knapper stod på bordet og pludselig var drengene i gang med en leg.
Det var jo egentlig ikke det, de skulle.....
men de havde gang i en leg, hvor knapperne var juveler.
Knapperne var derfor delt op i flere forskellige slags juveler.....
Der var stor forskel på juvelernes værdi,
så gik de rundt og stjal dem fra hinanden,
nogle havde vagter til at passe på knapperne,
mens de selv gik på jagt efter nye i kasssen.
Selvom jeg også roder rundt i mine knapper for at finde den helt rigtige knap, undrer jeg mig alligevel over, hvad det er man/vi/jeg finder så fascinerende ved knapper. Jeg har hørt flere fortælle, at de - især da de var børn - synes, det var sjovt at komme hjem til bedste/farmor/mormor og lege med hendes knapper. Engang sad en af mine elever (en pige med ADHD) og talte de lyserøde knapper. I 1 1/2 time sad hun helt stille og talte, lavede 10´er bunker, så hun til sidst havde fundet ud af, at der i kassen med knapper var 326 af de lyserøde knapper. Sjældent havde vi set hende så koncentreret og stille i så lang tid.....

Så pyt med, at drengene ikke fik lavet det, de de skulle. De havde en god håndarbejdstime, og det er jo også et af succeskriterierne.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar