søndag den 4. oktober 2015

Nederdele in spe.

Så er der atter sykursus i weekenderne - 5 styk fordelt hen over efteråret. Samme lærer og samme "gamle" kendinger blandt kursisterne ;-)
I år syr jeg nederdele af mine denimrester. Selvom det er forholdsvis store og gedigne rester, må jeg være lidt opfindsom for at få stof nok. 
Selve nederdelen er i det stribede, måske skal den pyntes med knapper eller broderi? Nu må vi se, hvor "vild", jeg bliver. Linningen må dog syes af helt almindeligt denim, men i den samme nuance, som den blå stribe i det mælkedrengestribede stof. Nederdelen er med lidt vidde og lynlås i bag. 

Nederdel nr to syes op i baner med et bærestykke. Bærestykket (som ikke er en rest) har en lidt anden nuance end den oprindelige rest, men det har den samme kvalitet. Banerne skal adskilles med et tittebånd. Jeg tror også, at bærestykket skal adskilles fra banerne med tittebånd. Valget står mellem hvidt eller grønt.....hvor modig er jeg mon, når det kommer til stykket?
Lyset snyder lidt, der er knap så stor forskel i nuancerne i virkeligheden. Jeg er helt sikker på, at jeg kan få gode og velmenende råd af mine medkursister på fredag, når vi mødes igen.....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar