fredag den 15. juli 2011

En lille bunke genbrug og endnu en foræring.

Turen gik til Skive i går, så jeg var på rundtur i genbrugsforretningerne. Jeg var på udkig efter broderier og knapper. Jeg nåede fire genbrugsbutikker og i de tre af dem, kom jeg for sent. Der havde været en knappeentusiast før mig....
Perlen i gårsdagens fangst er broderiet med folkedansere fra Salling.
Broderiet med folkedanserne er endda blevet rammet fint ind hos en glarmester i Skive. Og læg så lige mærke til telefonnummeret: det er kun på tre tal. Det må vist være fra dengang, der var telefoncentraler til..

Se, det er da vist minder fra en svunden tid.

Lidt knapper blev det til og et broderi, som jeg tror, bliver lavet til armbånd. Jeg har nemlig stof i skuffen, som vil passe fint sammen med det.

I dag fik jeg tre stykker meget blødt skind foræret. Tak til Bodils mor ;-). Der var også en kasse med skind, men den kunne jeg ikke have på bagagebæreren, men det er jo altid rart at gå at vente på noget godt. Som tak for skindet har jeg lovet at sy nye mobilpunge til giverens børnebørn, og så skal hun  også selv have en, men det er en hemmelighed, så tys tys....

3 stykker blødt skind - lige til at lave fine mobilpunge af.
To af de mange mobilpunge jeg har syet. Nu går jeg i gang med en til Nanna, en til Ida og så en til deres mormor. De skal selvfølgelig syes af det skind, jeg har fået i dag. Jeg har fået deres yndlingsfarver at vide, så det er vist bare frem med symaskinen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar