mandag den 5. december 2011

Noget om gode naboer.

Det er dejligt med gode naboer; de kan "bruges": 
  • når man troede, man havde en dåse flåede tomater i skabet, og så ikke har det.....
  • når jeg synes, vi trænger til at komme på genbrugspladsen med alt det, der har hobet sig op i skuret.....
  • til at drikke kaffe sammen med.....
  • til at grille sammen med.....
  • til at gå i byen med.....
  • og en masse andre hyggelig ting.....
Men en af mine naboer, Jane, har også flettet og syet min taske  færdig. Sammen med nogle andre "piger" har vi en strikkeklub, hvor vi skulle prøve at lave flettede tasker. Jeg lagde hårdt ud, og begyndte på en mellemstor taske i mønsterpapir, selvfølgelig! Jeg samlede ellers genbrugsmaterialer -især kaffeposer  - ind i stor stil, for det kunne da kun blive noget, jeg ville give mig i kast med!! Men nej!! Papirslapperne blev klippet/skåret ud, nogle blev tapet ind og jeg fik flettet et par ringe, men så skete der heller ikke mere.
I mellemtiden var Jane blevet ret bidt af at flette og hun kom endda til at undervise i fletningens kunst på aftensskole. Så i lørdags fik jeg den færdige taske retur - endda med lynlås! Jeg overvejer at sy foer til den og lave skulderremme, da den næsten er for stor til at bruge som clutch.

Jane fik også alle kaffeposerne, jeg havde fået skrabt til mig.....
Hun må selvfølgelig bruge tasken som demonstrationsmodel, når hun også til næste år skal undervise på aftensskole....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar